الجمعة، يناير 25، 2008

الوصايا العشر لنشر ديوان من الشعر

عام كامل مر على إيداع مخطوط ديوان شعري الأول لدي سلسلة إبداعات ولم يحدث شيء
كلما اتصلت بالسيد المسئول اجابنى حفظه الله
أن الديوان فى الفحص
هما بيفحصوا إيه فى الديوان
انا باسأل كل من يستطيع السؤال عن ديوانى
هو الفحص خلص ولا لسة
وبرضة ياريت
حد عنده خبرة
فى موضوع النشر
يقدم لى مجموعة من الوصايا
عشان العمر بيعدى وانا ما اتنشر ليش ولا حاجة
خايف اموت وما اشوفش ابداعى مطبوع
اسألوا عن ديوان قلم نونو لدي سلسلة ابداعات
ابوامل

هناك 4 تعليقات:

حسن ارابيسك يقول...

شاعرنا الجميل
نتمنى معك أن نرى بين ايدينا روائعك التي في حالة انتظار للنشر ونتمنى منك ان تتابع الموضوع بجديه وبحرص لاحسن يقع المحظور وتفاجأ بديوان ل س من الناس وبه مقتطفات من مخطوطك وفي الأخر يقولوا لك توارد خواطر
أنا أعتقد أن تحاول في عده جهات أخرى ربما تكون ومتحمسة وفقك الله

Unknown يقول...

ابوعلى
تحياتى لشعورك الجميل
ولا اخفى قلقى الشديد الذى لم يكن ببالى
هذا الأمر

admelmasry يقول...

والله ياشاعر واحشني جدا جدا جدا
.
.
انا معرفشي ظروفك ايه
لكن اغلب دور النشر الان بياخد فلوس م الشاعر او الكاتب عشان يشوف ديوانه بسرعه بين اديه
.
.
لكن انا اعرف كام دار نشر في القاهرة رخيصين وولاد حلال
كل اللي هاتدفعه حوالي الف او الف ونص
ويتعملك حفلة توقيع وجلسات مناقسة
واعتقد ان دا الطريق الاسهل
.
.
تحياتي يا فنان

Unknown يقول...

آدم المصري
وانت واحشنى انا زرت مدونتك كتير من غير ما اعلق
بخصوص الديوان ربنا يسهل
انا عشمى ف ربنا كبير